Pokarm niskokaloryczny

Tak więc owoce leśne, poza orzechami, są na ogół pokarmem niskokalorycznym lub najwyżej średniokalorycznym i już z punktu widzenia energetycznego nie mogą być traktowane jako podstawa wyżywienia. Ma to jednak także dobre strony. Niedobór kalorycznego pokarmu prowadzi do wygłodzenia organizmu, ale jego nadmiar jest także szkodliwy. Nadwyżka białek ponad potrzeby „budowlane” w organizmie ulega spaleniu, a- powstałe w ten sposób związki są wydalane z moczem, przedtem jednak mogą wywrzeć niekorzystny wpływ na niektóre tkanki. Nadmiar spożytych tłuszczów organizm magazynuje „na zapas”. To samo dzieje się z nadwyżką węglowodanów, po uprzedniej przemianie ich na tłuszcze. Prowadzi to do narastania tkanek tłuszczowych, co jest szkodliwe dla zdrowia. Spożywanie mięsistych owoców leśnych nawet w większych ilościach nie zagraża organizmowi ani otłuszczeniem, ani zatruciem produktami przemiany białek.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących edukacji. Na moim blogu zamieszczam artykuły z rożnych dziedzin wiedzy, różne ciekawostki i rzeczy które mnie zainteresowały. Jeśli podoba Ci się formuła mojego bloga to zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: