KRYTERIA WARTOŚCIOWANIA INFORMACJI

Z problemem relatywizmu mamy także do czynienia w infor­macji, choć w odróżnieniu od kultury znaleźć można na tym ob­szarze komunikowania pewne względnie zweryfikowane kryteria oceny treści.Wypracowanie tych kryteriów utrudnia jednak abstrakcyj- ność samego pojęcia „informacja”.„Pod tym terminem mogą kryć się przecież treści różnego rodzaju: zarówno prawdziwe jak i fałszywe, zarówno sprawozdania jak i komen­tarze, zarówno fakty jak i opinie, zarówno krótkie stwierdzenia jak i pzcze- gółowe analizy, zarówno dzieła sztuki jak i notki dziennikarskie, teorie filozoficzne, naukowe, społeczne. Treści, które w tych informacjach są zawarte, mogą przenosić idee i wartości akceptowane uniwersalnie, ale również idee partykularne (…) Nie można przeto uznać, że upowszechnia­nie informacji jest samo w sobie wartością akceptowaną powszechnie, rzecz w tym, aby były to użyteczne informacje.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących edukacji. Na moim blogu zamieszczam artykuły z rożnych dziedzin wiedzy, różne ciekawostki i rzeczy które mnie zainteresowały. Jeśli podoba Ci się formuła mojego bloga to zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: